شنبه 15 اردیبهشت 1403

روابط عمومی انتقال خون گیلان: دعوت جامعه هنرمندان در هفته ملی اهدا خون

روابط عمومی انتقال خون گیلان از حمایت و فرهنگ سازی اهداخون هنرمندان درروز پایانی جشنواره استندآپ گیلان خبرداد

استاد محبوبی فر: گام اول و ابتدا راه است ، بزودی شاهد برنامه های متعدد بنده و همکاران بی ادعا اما سخت کوش و پرتلاشم در چهارسو استان گیلان جهت فرهنگ سازی اهداخون خواهید بود .

سرویس هنر و سلامت موج برنا –  روزهای پرکارانتقال خون در فصل گرما و توریست ، فصلی که نیاز به خون بیشتر از ماههای دیگر احساس می شود .

 انتقال خون استان گیلان در این ایام به غیر از تامین خون ، با عنایت به اینکه به نزدیک شدن 9 مرداد روز ملی اهدا خون به دنبال فرهنگ سازی اهدا خون هستند و در همین راستا  روابط عمومی انتقال خون استان گیلان با دستور دکتر مرادی مدیر کل انتقال خون گیلان و سرکار خانم دکتر ایزدی پور مسئول جذب و هدایت اهداکنندگان خون در پاسخ  به دعوت جامعه هنرمندان گیلان با حمایت  استاد محبوبی فر ، استاد حلوی ریاست محترم آموزشگاه سینمایی ، هنری هفت در روز پایانی جشنواره استندآپ کمدی گیلان  که در عصر چهارشنبه 3 مرداد در سالن خاتم الانبیا برگزار گردید حاضر شوند و از جامع هنرمندان دعوت شود تا با حضور  خود و دعوت از همه علاقندان و دوستداران هنر در  ترویج فرهنگ اهداخون یاران همیشه همران این سازمان باشند .

عظیمی روابط عمومی انتقال خون گیلان قبل از اجرا پایانی هنرمندان به روی سن رفت و ضمن برشمردن فواید اهدا خون و ضرورت فرهنگ سازی در اهدا خون ، به تشرح ضرورت و توجه به همه گروههای خونی و تامین خون و فراورده های آن پرداخت . وی طی سخنانی گفت :

 
امیدورام همیشه در کنار خانواده شاد و سلامت باشید و شادی را به دیگران نیز هدیه دهید.
موضوعی تکراری اما همیشه جذاب؛اهدای خون اهدای زندگی است
امروز همه چیز در جهان قابل ساخت، بازطراحی و بازسازی است اما تنها چیزی که دانشمندان هنوز موفق به تولید مصنوعی آن نشده‌اند، خون است.
اهدا کنندگان خون بدون هیچ چشمداشتی قطره قطره زندگی را به نیازمندان اهدا می‌کنند تا هم کار خیری انجام داده باشند و هم سلامت خود را تضمین کنند؛ با اهدای هر واحد خون جان سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند و شادی به زندگی چند خانواده باز می‌گردد. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که هرگز به دریافت خون یا فرآورده‌های خونی نیاز پیدا نمی‌کند، به همین دلیل باید به فکر ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه باشیم و این حرکت را اول از خومان شروع کنیم!
اهــــدای خــون نمــادی اســــت ارزشـــــمنـد از همـــــدلی، احســـــاس مســـئولیت، پـیـــونـد بـا همنــوع و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع دوستی. در جهــان امروز و در هیاهوی زندگی مادی، اهـــدا کننـــدگـان خون قهرمانانی هســـتند که بدون هیچ توقع و چشم داشتی، بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند.
این‌ها که سخاوتمندانه سلامتی‌شان را با دیگران قسمت می‌کنند، به باران رحمتی می‌مانند که قطراتی از وجود‌شان بر درد و آلام بیماران نیازمند می‌بارد و این بارش مهر، به دیگران جانی دوباره می‌بخشد.
در حال حاضر، با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه علوم پزشکی هنوز هیچ جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان انسان‌های دیگر را از مرگ نجات بخشد؛ به همین دلیل اهداکنندگان همیشه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
بارزترین مثال برای موقعیت‌هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می‌شود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی و اعمال جراحی است، اما بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های آن هستند. بسیاری از دیگر بیماران، مانند مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره‌مندی از یک زندگی نسبتاً طبیعی برای تمامی عمر به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خونی دریافت نمایند.
همچنین خانم‌های باردار در حین زایمان، نوزادان و بخصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می‌شوند، نیازمند خون هستند.
به همین دلیل است که اهدای خون را زکات تندرستی می‌دانیم؛ بخششی به شکرانه سلامتی که در وجودمان به ودیعه گذاشته شده و پیشکشی برای بیماران نیازمندی که چشم انتظار هستند.
با توجه به اینکه استان گیلان یک استان پرجمعیت ، توریستی و مسن می باشد و به طبع نیاز به خون در این استان نیز بیشتر است ما بر آن شدیم تا درجمع مردم همنوعدوست گیلان به خصوص هنرمندان و دوستداران هنر حاضر شویم و در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون با هم همقدم شویم.
از فرصتی که به بنده بعنوان نماینده اداره کل انتقال خون استان گیلان داده شده و از این تریبون ضمن تشکر از تمام اهداکنندگان گرامی و حامیان انتقال خون از همگان دعوت می کنم تا در این مسیر و بخشیدن زندگی به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی ما را یاری رسانید تا لبخندی بر لبان بیماران و خانواده های آنان گشاده شود و در کنار جمع صمیمی شما آنها نیز از شادی لذت ببرند.
خوب است همه ما این قبیل فرصت‌ها را از دست ندهیم و گاهی خود را محک بزنیم که کجای کاریم.و هم اکنون اراده کرده و به جمع اهداکنندگان خون و فرآورده های خونی بپیوندید.
پایگاه انتقال خون گیلان در میدان فرهنگ خیابان آزادگان جنب مرکز بهداشت داخل کوچه جنب پارک اندیشه واقع شده است و همه روزه از ساعت 8 الی 18 بجز ایام تعطیل ساعت 8 الی 13 آماده خدمت رسانی می باشیم.
شماره تماس : 33326006 
واحد روابط عمومی 110

در حاشیه این حضور از 5 تیم از هنرمندان حاضر دعوت شد تا در هفته ملی اهدا خون ضمن حضور و اهدا خون در سراسر استان گیلان در برنامه های نمایشی خون در خصوص چگونگی اهدای خون ، مزایای اهداخون  مطالبی را بیان نمایند ، همچنین در هفته اهدا خون چمد کار نمایشی با محوریت اهداخون در استان گیلان اجرا خواهد شد .

عظیمی روابط عمومی انتقال خون استان گیلان در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از استاتید عرصه سینما ،تئاتر و تلوزیون گفت : هنر و هنرمندان جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد و اعتماد نا گسستنی میان این دو قشر موجب شد تا در این جمع صمیمی حاضر باشیم تا در این فضا و روزی شاد که توسط هنرمندان در روز عید میلاد علی بن موسی الرضا (ع) ایجاد شده راوی حکایت شیرین بخشش حیات باشیم تا خانواده ای بیماران نیازمند به خون هم از موحبت این ایام بهره مند شوند .

عظیمی به گروههای متعدد از شهرهای مختلف استان گیلان اشاره کرد و افزود : خوشبختانه در این مراسم اساتید متعدد در چند سوی استان حاضر بودند و این اتفاق خوب رقم خود تا بتوانیم بزودی میزبان این عزیزان در انتقال خون استان گیلان باشیم .

عظیمی در پایان گفت : هنر عرصه وسیع و پررازی  است و خضوع و فروتنی صاحبان هنر ستودنی ، هنرمندانی که همچنان تشنه یادگیری هستند و با درک بالای خود یاران صدیق خواهند بود و لازم می دانم از حمایتهای اساتید وداوران این جشنواره  و خصوصا مسئول برگزاری جناب حلوی و همه همکارانشان و در این نشست خانم طوبی رحمانیان  ، استاد  اکبر محبوبی فر ، استاد  فریبرز زیده سرایی ، استاد محمدرضا زارعی ، استاد بهمن جهان طلب که از ابتدا تا پایان و حتی بعداز مراسم ما را  در فرهنگ سازی اهدای خون همراهی نمودن تشکر و قدردانی نمایم .

استاد محبوبی فر هم با بیان اینکه این گام اول و ابتدا راه است ، افزود بزودی شاهد برنامه های متعدد بنده و همکاران بی ادعا اما سخت کوش و پرتلاشم در چهارسو استان گیلان خواهید بود .

     

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna